Centrul pentru Inovare în Educație

Centrul pentru Inovare in Educatie   (TEHNE Romania)
TEHNE.ro   >   proiecte   >   [FS7] Formarea continuă a profesorilor de istorie și geografie în societatea cunoașterii



Programe
Proiecte
Activități
Parteneri și colaboratori
Despre TEHNE
Centru de presă
Contact

Investeste în oameni !
Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritara 1 „Educatia si formarea profesionala în sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere”
Domeniul major de interventie 1.3 “Dezvoltarea resurselor umane în educatie si formare profesionala”
Titlul proiectului: “Formarea continua a profesorilor de Istorie si Geografie în societatea cunoasterii”
Beneficiar: Universitatea „Valahia” din Târgoviste
Numarul de identificare al contractului: POSDRU/87/1.3/S/62651

Formarea continuă a profesorilor de istorie și geografie în societatea cunoașterii

Proiect POSDRU 87/1.3/S/62651

Beneficiar:
Universitatea "Valahia" din Târgoviște
Parteneri:
Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație - TEHNE
SIVECO Romania
Universitatea "Constantin Brâncusi" Târgu Jiu

DESCRIERE

Proiectul este cofinantat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, axa prioritara 1 „Educatia si formarea profesionala în sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere”, domeniul major de interventie 1.3 “Dezvoltarea resurselor umane în educatie si formare profesionala”.

Obiectivul general al proiectului este formarea si dezvoltarea competentelor cadrelor didactice care predau istorie si geografie de a implementa un curriculum, precum si facilitarii schimbului de idei si de bune practici între membrii aceleiasi comunitati profesionale.

Scopul proiectului vizeaza: scaderea ratei de parasire a sistemului si încurajarea tinerilor sa adopte cariera didactica; îmbunatatirea calitatii învatamântului prin corelarea pregatirii cadrelor didactice cu nevoile si interesele elevilor; cresterea calitatii programelor de formare prin alternative moderne la formele clasice de formare continua; diseminarea bunelor practici la nivel de sistem si pentru proiectele viitoare; optimizarea competentelor capitalului uman din sistemul de învatamânt preuniversitar si corelarea lor cu cerintele europene.
Proiectul se adreseaza cadrelor didactice din învatamântul preuniversitar, profesori care predau istorie si geografie, dar si învatatori/institutori, din regiunile Sud-Muntenia (judetele Arges, Calarasi, Dâmbovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman) si Sud-Vest Oltenia (judetele Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Vâlcea).

Parteneri în proiect sunt:
- Universitatea „Valahia” din Târgoviste – beneficiar (b-dul Carol I, nr. 2)
- Universitatea „Constantin Brâncusi” Târgu Jiu (str. Calea Eroilor, nr. 30)
- SIVECO România SA (sos. Bucuresti-Ploiesti nr. 73-81, Complex Victoria Park, corp cladire C4)
- Centrul pentru Dezvoltare si Inovare în Educatie (TEHNE - str. Doctor Louis Pasteur, nr. 54)

Proiectul se va desfasura pe o perioada de 30 de luni si cuprinde doua module, respectiv „Abilitarea pe curriculum” si „Dezvoltare profesionala continua pe componenta instruirii diferentiate a elevilor”, prevazute fiecare cu câte 89 de ore si 25 credite profesionale transferabile. Parcurgerea acestora este gratuita si se finalizeaza prin acordarea a doua atestate profesionale.

ACTIVITATILE PROIECTULUI

1. Elaborarea si dezvoltarea celor doua cursuri de formare propuse in proiect
- „Abilitarea pe curriculum” (modul A)
- „Dezvoltare profesionala continua pe componenta instruirii diferentiate a elevilor” (modul B).
1.1. Validarea curriculum-ului programului de formare raportat la nevoile specifice ale grupului tinta si la prioritatile de formare ale MEdCI
1.2. Dezvoltarea cursurilor de formare propuse prin proiect
Dupa validarea structurii, echipa de specialisti în educatie va trece la dezvoltarea continutului stiintific. Va fi realizat totodata un pachet cu resurse curriculare ce urmeaza a fi transpus pe un CD inclus în suportul de curs. Curriculum-ul celor doua module de curs va fi analizat de catre reprezentanti ai cadrelor didactice din grupul tinta. Acestia vor putea face propuneri care trebuie analizate de echipa stiintifica si implementate, daca e cazul. La finalul activitatii va fi aprobata o versiune finala. Pentru a fi purtator de credite, fiecare modul de curs va fi acreditat de organismul abilitat.
1.3. Dezvoltarea cursurilor in format digital si integrarea lor intr-un portal destinat cadrelor didactice din grupul tinta ce urmeaza a fi initiat prin acest proiect.
1.4. Tiparirea si multiplicarea suportului de curs

2. Conceperea, dezvoltarea si administrarea instrumentelor informatice
2.1. Dezvoltarea componentelor portalului
2.2. Integrarea componentelor in portal. Instalarea, configurarea, testarea si evaluarea portalului
2.3. Administrarea, actualizarea si întretinerea instrumentelor informatice generate de proiect

3. Formarea si certificarea cadrelor didactice
În colaborare cu CCD-urile din fiecare judet, vor fi informate cadrele didactice cu privire la programul de formare continua.
3.1. Selectia participantilor la cursul de formare, conform unor criterii riguroase de selectie (martie 2011-iunie 2011)
3.2. Organizarea si planificarea sesiunilor de formare – dupa o metodologie de organizare a cursurilor care urmeaza a fi diseminata, atât catre formatori, cât si catre cursanti.
3.3. Desfasurarea sesiunilor de formare si certificare
Debutul sesiunilor de formare va reprezenta formarea si certificarea formatorilor pe ambele module de curs de catre membrii echipei stiintifice la Târgoviste (aprilie-iunie 2011).
Dupa atestarea formatorilor, va demara programul de formare propriu-zis adresat grupului tinta. Orele de curs fata în fata vor avea loc sâmbata si duminica. Fiecare formator va desfasura câte cinci sesiuni de formare (5 grupe a câte 20 cursanti). Formarea cursantilor se va desfasura în perioada octombrie 2011-iulie 2012, în judetele de provenienta (daca este posibil, la nivelul centrelor metodice).
Desfasurarea cursurilor de formare va avea loc în laboratoarele de informatica din scolile de provenienta ale formatorilor sau în sali puse la dispozitie de CCD-uri. Aceste locatii dispun de echipamentele IT necesare.
3.4. Atestarea absolventilor

4. Evaluarea de impact
4.1. Elaborarea metodologiei de evaluare a programului de formare si a portalului
4.2. Elaborarea chestionarelor de evaluare
4.3. Aplicarea chestionarelor si interpretarea statistica a datelor
4.4. Elaborarea raportului final de evaluare si publicarea rezultatelor

Pe perioada desfasurarii proiectului se vor organiza doua Conferinte Nationale (februarie 2012 si decembrie 2012). De asemenea, se vor realiza concursuri specifice, cu premii, în cadrul portalului.

Formatorii sunt profesori si/sau specialisti în formarea continua a cadrelor didactice. Sunt experti ce urmeaza a stabili raporturi de munca cu Universitatea “Valahia” din Târgoviste, dupa certificarea pe cele doua module de curs. Formatorii-cadre didactice trebuie sa aiba ca specializari disciplinele istorie si/sau geografie.

Grupul tinta este reprezentat de cadrele didactice din învatamântul preuniversitar, profesori care predau istorie si geografie si învatatori. Acestia vor fi selectati din unitatile de învatamânt preuniversitar la nivel multiregional, avându-se în vedere o repartizare echitabila între mediul urban si cel rural (minim 40% din mediul rural), precum si a unui procent minim de 50% femei.

Manager de proiect: conf.univ.dr. Teodor Simion
Expert comunicare: lect.univ.dr. Danut Tanislav
Universitatea „Valahia” din Târgoviste
Tel.: 0726226671; 0245613220
Fax: 0245610553
E-mail: proiectposdru62651@yahoo.com

Prezentarea proiectului pe website-ul beneficiarului - Universitatea Valahia din Târgoviște



TEHNE.ro   >   proiecte   >   [FS7] Formarea continuă a profesorilor de istorie și geografie în societatea cunoașterii
  ©   Centrul pentru Dezvoltare si Inovare in Educatie
 
  VPS Windows