Proiecte
Proiectele derulate în perioada 2003-2006 și cele în curs de desfășurare dau măsura valorii adăugate în asigurarea calității educației, precum și contribuției Centrului TEHNE la perspectiva novatoare a practicii educației formale și non-formale.
Principalele metode utilizate vizează intervenția directă asupra grupurilor țintă, prin (a) dezvoltarea de noi metode și instrumente curriculare pentru predare, învățare și evaluare, (b) proiectarea și derularea de programe de pregătire pentru principalii actori și instituții educaționale, (c) proiectarea, implementarea și susținerea de instrumente colaborative și rețele educaționale în domenii specifice de interes.
Ref.#4, 2003-2006, Socrates Erasmus TN, DG EAC
EULLearN și-a propus să identifice strategii coerente și măsuri practice pentru impulsionarea acțiunilor de tip lifelong learning (învățarea pe tot parcursul vieții) în universități, scopul principal fiind utilizarea constantă și efiecientă a instrumentelor și resurselor specifice.
Ref.#1, 2005-2008, FP6 Priority 2 "Information Society Technologies"
VEMUS este acronimul pentru "Virtual European Music School" ("Scoala Europeană Virtuală de Muzică") și este un proiect finanțat de Comisia Europeană, în cadrul Programului Cadru 6 - IST.
Ref.#3, 2005-2006, The Royal Netherlands Embassy To Romania - Matra-KAP programme
Proiectul urmărește să creeze structuri și mecanisme de participare a elevilor la nivelul școlii și să ofere elevilor oportunități concrete pentru a exersa participarea democratică. De asemenea, își propune să sprijine transformarea școlii într-un mediu democratic de învățare, caracterizat printr-un management participativ, ofertă curriculară flexibilă și cultură organizațională bazată pe principiile democrației și drepturilor omului.
Ref.#2, 2005-2006, Socrates Minerva, DG EAC
Scopul proiectului Take Part Too îl constituie dezvoltarea unei platforme virtuale pe Internet pentru promovarea valorilor și principiilor democratice. Proiectul este dezvoltat în parteneriat cu instituții din Marea Britanie, România și Danemarca.
Ref.#5, 2005-2007, Socrates Action 6.1.2&6.2, DG EAC
Obiectivele de bază ale proiectului sunt analizarea impactul mobilității asupra performanțelor școlare și propunerea unui set de recomandări și soluții practice care să vină în sprijinul elevilor afectați de mobilitatea școlară.
Ref.#6, 2005-2010, TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație
Civica online este un proiect derulat de Institutul de Științe ale Educației, în parteneriat cu Centrul Tehne.
Ref.#7, 2004-2006, Leonardo da Vinci DG EAC
Development of a "Front-Line" advice guidance counselling scheme for SMEs emplyees.
Ref.#8, 2004-2009, Fundația Națională pentru Dezvoltare Comunitară, Ministerul Educației și Cercetării
Clubul Educației este un centru local de schimb de experiență și transfer de cunoștințe la nivelul practicienilor din sistemul de învățământ.
Ref.#9, iunie-decembrie 2005, Consiliul Europei
"Publicarea și diseminarea unor materiale din domeniul ECD" este un proiect derulat în cadrul Anului European al Cetățeniei prin Educație - 2005, al Consiliului Europei.
Ref.#10, 2004-2006, Socrates Action 6.1&6.2, DG EAC
Value SCOUT urmărește elaborarea unui set de recomandări de politică educațională, transferabile la nivel european, centrate pe dimensiunile socială și educativă ale sportului și culturii.
Ref.#11, 2005-2007, Socrates-Grundvig DG EAC
Proiectul intenționează să faciliteze procesul de integrare a imigranților, în mod special a celor cu nivele superioare de competentă, calificare și profesionalism.
Ref.#12, 2005-2007, Leonardo da Vinci
Proiectul a realizat o analiză a procesului de digitizare prin care trec instituțiile media și a propus parcursuri de formare pentru profesioniștii media, validate la nivel european, adaptate nevoilor actuale de profesionalizare.
Ref.#13, 2004-2009, TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educație
Proiectul Elearning.Romania își propune creșterea calității și eficienței în educația asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici și a experiențelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la inițiativele și evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluții, sisteme și servicii pentru elearning.
Ref.#14, 2006-2007, U.S. Department of State, Public Affairs Section (U.S. Embassy in Bucharest)
În cadrul proiectului, cadre didactice și directori din școlile participante învață să analizeze situația ECD și să planifice dezvoltarea școlii în domeniul ECD folosind tehnici și metode de autoevaluare, evaluare internă, evaluare reciprocă menite să conștientizeze și să valorifice resursele respectivei instituții și ale comunității în care se află ea, astfel încât să se realizeze cea mai eficientă formulă de dezvoltare a unei culturi democratice la nivelul școlii.
Ref.#15, 2006-2008, Socrates-Minerva
Scopul principal al proiectului El Dorado, finanțat de Comisia Europeană prin programul Socrates-Minerva, a fost stabilirea unei comunități de învățare la nivel european pentru instituțiile responsabile cu dezvoltarea regională, în vederea întâmpinării principalelor lor nevoi de învățare și în principal prin utilizarea noilor tehnologii. El Dorado a vizat și explorarea potențialului acestui tip de abordare pentru accelerarea inovării și dezvoltării socio-economice la nivel de regiuni.
Ref.#16, 2006-2009, Socrates-Comenius
Proiectul PRELUDE, finanțat de Comisia Europeană prin Socrates-Comenius, urmărește să dezvolte un program pentru profesorii de muzică motivați să învețe, să integreze și să evalueze utilizarea noilor tehnologii în educația muzicală.
Ref.#17, 2006-2007, Accompanying Measures - Socrates Programme
Proiectul intenționează să centralizeze cunoștințele, experiențele și rezultatele diferitor proiecte europene de cooperare finanțate prin programul Socrates, derulate în domeniul educației în medii rurale dezavantajate economic și geografic, să le analizeze și să le prezinte într-un mod coerent și sistematic către publicul larg, prin campanii coordonate de informare și diseminare.
Ref.#18, 2007-2009, Leonardo da Vinci
Servicii de cercetare, proiectare, ameliorare și dezvoltare a metodologiei de formare a valorilor și dinamicii spiritului antreprenorial la elevi.
Ref.#19, 2008-2010, Lifelong Learning Programme: Multilateral Projects, Networks, Accompanying measures
Proiectul IDOLearn propune o soluție în întâmpinarea schimbărilor în ce privește rolul cadrelor didactice și formatorilor, prin crearea unui sistem european integrat de identificare, de evaluare și de recunoaștere a competențelor profesionale ale persoanelor responsabile cu proiectele internaționale.
Ref.#20, 2008-2010, Lifelong Learning Programme: Multilateral Projects, Networks, Accompanying measures
Scopul principal al proiectului este acela de a dezvolta și de a aplica un model experimental bazat pe utilizarea TIC, în special muzică în format electronic și informatica, astfel încât să dezvolte competențe cheie de învățare la elevii cu risc de marginalizare socială și abandon școlar.
Ref.#21, 2008-2011, Centrul Național de Management Programe (Ministerul Educației, Cercetării și Inovării)
Proiectul își propune să studieze și să dezvolte softuri educaționale inteligente, în scopul relevării impactului strategiilor instruirii asistate de calculator asupra realizării obiectivelor curriculare.
Ref.#25, 2009-2011, European Commission: Non-State Actors and Local Authorities - Public awareness and education for development in Europe
Obiectivul specific al acestei Acțiuni este de a crea, a colecta, a organiza, a face accesibile și a distribui resurse de cunoștințe și instrumente pentru profesioniști din domeniul educației, reprezentanți ai mass-media și factori responsabili cu adoptarea politicilor la nivelul guvernării locale din Italia, Belgia, România și Bulgaria, astfel încât să-i ajute pe formatorii de opinie să prezinte categoriilor lor de public aspecte legate de cooperarea internațională pentru dezvoltare.
Ref.#26, 2010-2012, European Commission: COMENIUS, Multilateral projects
ICE3 are ca scop promovarea învățării asistate de calculator a limbilor străine în școală. Proiectul se adresează profesorilor care predau o limba străină în învățământul primar sau secundar, beneficiarii finali fiind elevii.
Ref.#27fs7, 2010-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/62651
Beneficiar: Universitatea Valahia din Târgoviște
Obiectivul general al proiectului este formarea si dezvoltarea competentelor cadrelor didactice care predau istorie si geografie de a implementa un curriculum, precum si facilitarii schimbului de idei si de bune practici între membrii aceleiasi comunitati profesionale.
Ref.#28fs1, 2010-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/63576
Beneficiar: Inspectoratul Școlar Județean Botoșani
Proiectul "Formarea continuă a profesorilor de limba română în societatea cunoașterii" este un proiect centrat pe dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, prin oferirea de oportunități de formare în domeniul proiectării, implementării și evaluării curriculum-ului național și al instruirii diferențiate.
Ref.#29fs9, 2010-2012, Proiect POSDRU 87/1.3/S/62631
Beneficiar: Casa Corpului Didactic Mureș
Obiectivul general al proiectului este formarea si dezvoltarea competentelor profesorilor de stiinte tehnologice de a proiecta, implementa și evalua un curriculum.
Ref.#30fs4, 2011-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/62534
Beneficiar: Inspectoratul Școlar Județean Bihor
Proiectul Formarea profesorilor de matematica si stiinte în societatea cunoasterii vizeaza formarea si dezvoltarea competentelor cadrelor didactice din aria curriculara Matematica si Stiinte de a elabora si implementa un curriculum integrat la decizia scolii precum și dezvoltarea profesionala continua a acestora pe componenta instruirii diferentiate a elevilor.
Ref.#31fs8, 2011-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/62587
Beneficiar: Universitatea Andrei Șaguna
Proiectul raspunde nevoii de racordare a formarii la noile cerinte ale societatii bazate pe cunoastere, asigurand accesul a 5000 de profesori la programe de perfectionare adecvate nevoilor actuale.
Ref.#32fs3, 2010-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/63576
Beneficiar: Inspectoratul Școlar Județean Brăila
Proiectul urmărește dezvoltarea de noi competențe pentru cadrele didactice de limba română, engleză și franceză în domeniul curriculum-ului și instruirii diferențiate a elevilor.
Ref.#33fs13, 2010-2013, Proiect POSDRU 86/1.2/S/60720
Beneficiar: Universitatea Spiru Haret
Proiectul vizează dezvoltarea unor standarde de calitate pentru învățământul la distanță, precum și propunerea și validarea unei metodologii riguroase pentru monitorizarea și evaluarea sistemelor de IDD în mediul academic universitar.
Ref.#34fs10, 2011-2013, Proiect POSDRU 87/1.3/S/53889
Beneficiar: Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externa Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii
Obiectivul general al proiectului este sa contribuie la cresterea calitatii in invatamantul preuniversitar prin imbunatatirea si profesionalizarea formarii continue a cadrelor didactice cu specializare in aria curriculara "Om si Societate".
Ref.#35, febr. 2011- mar. 2013, Leonardo da Vinci
Obiectivele proiectului RENOVA vizează îmbunătățirea programelor de dezvoltare profesională a personalului medical de îngrijire prin includerea unor competențe și calificări în managementul sănătății.
Ref.#36, oct. 2011- oct. 2013, Leonardo da Vinci
Proiectul "Key competences in life skills", sau LIFE 2 pe scurt, propune soluții pentru învățământului profesional pentru a ajuta tinerii să-și dezvolte competențele și încrederea de sine de care au nevoie la locul de muncă.
|